Rad pod pritiskom

Rad pod pritiskom
Preporuke za osobe koje su u ovim okolnostima prisiljene intenzivno raditi ili su izložene posebno intenzivnim stresovima i naporu.

Preporuke radnicima, rukovoditeljima i poslodavcima
Radno vrijeme je važno. Zbog toga treba izbjeći radi veliki broj radnih sati tijekom duljeg vremenskog perioda. Rad dulji od 10 sati dnevno vezan je uz veći broj pogrešaka i propusta u radu.

Potrebne su redovite stanke u kojima treba zaokupiti pažnju sadržajima koji nisu vezani uz trenutne probleme na poslu.

Potreban je oporavak od posla kroz dovoljno odmora. Posebno je važan san. Osigurajte barem 8 sati spavanja dnevno.

Važno je opustiti se nakon posla kako bi mogli zaspati. Ako je moguće, dobro je prije spavanja provesti neko vrijeme u aktivnostima koje nas raduju i koje su nam ugodne. Ako to nije moguće, dobro je prakticirati vježe opuštanja dostupne na internetu (vježbe disanja, meditaciju, ...)

Za one koji rade pod emocionalnim pritiskom, poput zdravstvenih radnika, važno je koristiti strategije regulacije emocija: reinterpretaciju situacije u smjeru okolnosti a ne vlastite krivnje; usmjeravanje pažnje na dobre i pozitivne stvari u sadašnjosti, prošlosti ili budućnosti; mijenjanje vlastite perspektive u perspektivu pacijenta ili klijenta kako bi lakše prihvatili emocionalne reakcije drugih; treba razmišljati o privremenosti datih okolnosti i živjeti dan po dan.

Važno je osigurati stručnu psihosocijalnu podršku psihologa.

Prof. dr. Darja Maslić Seršić i dr. Jasmina Tomas, Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu